Vacature – Online Marketing Strateeg

Het Noord Nederlands Toneel en Club Guy & Roni zoeken per 1 Januari 2022 een online Marketing Strateeg.
0,8 — 1 FTE
(Eerder starten in overleg)
Wie zijn we?
Wij zijn theatergezelschap het Noord Nederlands
Toneel en dansgezelschap Club Guy & Roni. We
zijn een interdisciplinair theaterhuis. We laten alle
disciplines samenwerken en komen hierdoor tot een
nieuwe theatertaal.
Openheid, innovatie, zorgzaamheid en
professionaliteit zijn onze kernwaardes. Hiermee
maken we onze ambities waar en omarmen we
inclusiviteit.
Onze thuisbasis is Groningen. De kernwaarden van
onze stad zijn vrijheid, lef en eigenzinnigheid. Als
interdisciplinair gezelschap worden we gevoed door
de identiteit van de stad. In de splendid isolation
van het Noorden kunnen we, gesteund door ons
trouwe thuispubliek, verder werken aan ambitieus,
belangwekkend en avontuurlijk theater om dat
vervolgens vol trots aan de rest van het land en
daarbuiten te tonen.
Deze beweging is niet meer te stoppen. En jij kunt
hier deelgenoot van zijn.
Wat verwachten we van je?
Je bent in staat om een overkoepelende strategie te bedenken en samen met het team uit te rollen om de online zichtbaarheid van NITE (Noord Nederlands Toneel + Club Guy & Roni) en de specifieke voorstellingen te vergroten. Je zorgt ervoor dat alle digitale kanalen die we inzetten elkaar versterken. Het innovatieve online theater NITE hotel maakt onderdeel uit van de digitale strategie.
Op de afdeling werken campagneleiders aan de promotie van de voorstellingen. Iedere voorstelling krijgt een unieke en creatieve omni-channel campagne met een groot gedeelte online marketing. De Brand manager bouwt aan het merk en denkt in langere lijnen. We draaien minimaal twee omni-channel branding campagnes per jaar. Er is een content manager die samen met een pool aan creatieve freelancers geschikte content maakt van opnames uit repetities, het maakproces, het kostuumatelier, de tournee en de voorstellingen zelf. Het is jouw taak ervoor te zorgen dat online campagnes zo goed mogelijk presteren, en dat de brand manager en de campagneleiders goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden en de voortgang. Jij zorgt ervoor dat de customer journey van onze bezoekers optimaal verloopt en dat het NITE hotel en het fysieke bezoek aan het theater op elkaar aansluiten en leiden tot een innovatieve, blended ervaring.
We werken samen met een vooraanstaand e-commerce bureau voor de distributie van alle online advertenties (socials, display, video ads etc). Zij zijn er om jouw strategie nog scherper te maken en te vertalen naar een efficiënt distributieplan.
Er ligt een publieksplan met duidelijke doelstellingen en plan van aanpak voor de komende vier jaar. Dat zijn ambitieuze plannen. In hoofdlijnen is er een digitale strategie, maar er is veel ruimte voor jouw ervaring en creatieve inbreng bij het bereiken van het resultaat. Een automated e-mailmarketing flow is een belangrijk deel van de strategie.
De afdeling Marketing en Communicatie van het Noord Nederlands Toneel (NNT) en Club Guy & Roni werkt nauw samen met de afdeling educatie aan de uitvoering van het publieksplan. De afdeling experimenteert graag om zo tot innovatieve campagnes te komen. We werken project- en planmatig en we sturen op de vooraf bepaalde doelstelling. Hoe je die doelen behaalt is aan jou. Er is veel ruimte voor zelfstandigheid en de inbreng van je eigen expertise. De afdeling experimenteert graag om zo tot innovatieve campagnes te komen. Jij duikt dan de cijfers in, analyseert, verzamelt insights en geeft op basis daarvan de rest van het team advies over de online campagnes. Je durft te experimenteren bij succes op te schalen.
WE ZOEKEN EEN ONLINE STRATEEG DIE:
- Op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
- Overzicht kan bewaren in een drukke omgeving.
- Goed kan omgaan met veranderingen, flexibel ingesteld is.
- Bij voorkeur woonachtig is in Groningen of omgeving of bereid is te verhuizen.
- Houdt van theater en dans en van het eigenzinnige werk dat wij maken
Wat bieden wij?
- Een werkplek in een maatschappelijk betrokken, jong, ambitieus en gezellig en divers team.
- Een diverse club aan leuke collega’s met verschillende culturen en disciplines
- Een dienstverband voor een jaar met uitzicht op verlenging.
- Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO Toneel en Dans.
- Een hyper creatieve omgeving, de voorstellingen worden in huis gemaakt.
Geïnteresseerd?
Ben je enthousiast en denk je dat je bij ons past? Je kunt tot 1 november je motivatie en CV mailen naar Bo van Bommel: bo@nite.nl / (050)5885440 wanneer je vragen hebt over de procedure of onze organisatie of voor inhoudelijke vragen.
Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.